New 2020 Vyrus Alyen based on Ducati 1299 Panigale -Bikepassion
Italian motorcycle builder Vyrus may not have a reassuring name with the current global outbreak of the coronavirus pandemic, but firm's latest creation seems to be straight out of a sci-fi movie. the Vyrus Alyen 988 is a futuristic-looking sportbike build around the engine of Ducati 1299 Panigale, but with the firm's own design of frame, swingarm and bodywork.
The Vyrus Alyen 988 is a futuristic-looking sportbike built around the engine of a Ducati 1299 Panigale , but with the firm's own design of frame, swingarm and bodywork. the Alyen is latest creation from the Rimini-based brand, and it uses a 202 bhp Duacti Superquadro engine from thw 1299 panigale. It could cost around USD 80000(approx 60 Lakh).
इतालवी मोटरसाइकिल बिल्डर वीरस में कोरोनोवायरस महामारी के मौजूदा वैश्विक प्रकोप के साथ एक आश्वस्त नाम नहीं हो सकता है, लेकिन फर्म की नवीनतम रचना एक विज्ञान-फाई फिल्म से सीधे बाहर लगती है। Vyrus Alyen 988 डुकाटी 1299 पैनिगेल के इंजन के आसपास फ्यूचरिस्टिक-दिखने वाला स्पोर्टबाइक है, लेकिन फ्रेम, स्विंगआर्म और बॉडीवर्क की फर्म के अपने डिजाइन के साथ।
Vyrus Alyen 988 एक फ्यूचरिस्टिक-दिखने वाली स्पोर्टबाइक है जो डुकाटी 1299 पैनिगेल के इंजन के आसपास बनाई गई है, लेकिन फ्रेम, स्विंगआर्म और बॉडीवर्क के फर्म के अपने डिजाइन के साथ। एलिन रिमिनी-आधारित ब्रांड से नवीनतम निर्माण है, और यह thw 1299 पैनिगेल से 202 बीएचपी ड्यूक्टी सुपरक्वाड्रो इंजन का उपयोग करता है। इसकी कीमत USD 80000 (लगभग 60 लाख) के आसपास हो सकती है।
About it chassis and feature
The Vyrus Alyen feature self-suspended bodywork and fuel tank, and panels seem to be all carbon fiber, as are the wheel. The frame is made of magnesium, what is called the "double-omega" configuration. The design is quit unique, although with similarities to the Bimota tesi, since the man behind both the tesi H2 and Alyen are the same Ascanio Rodrigo.
Vyrus Alyen में स्व-निलंबित बॉडीवर्क और ईंधन टैंक की सुविधा है, और पैनल सभी कार्बन फाइबर लगते हैं, जैसे कि पहिया हैं। फ्रेम मैग्नीशियम से बना है, जिसे "डबल-ओमेगा" कॉन्फ़िगरेशन कहा जाता है। डिज़ाइन को अद्वितीय छोड़ दिया गया है, हालांकि बिमोटा टेस्सी के समानताओं के साथ, चूंकि टेसी एच 2 और एलीन दोनों के पीछे का आदमी एक ही एस्कानियो रोड्रिगो है।
The bike runs a hub-centred steering set-up, quit like the Bimota Tesi H2 unveiled last year. Two front swingram hold up the front steeting, and the ssystem itself is controlled by a series of linkage and levers that transmit the rider's input to front wheel. The hub-steering design also allows for almost zero front suspension dive, allowing the rider to trail brake into corners, with braking force kept separate from the dynamic of front suspension.
बाइक एक हब-केंद्रित स्टीयरिंग सेट-अप चलाता है, पिछले साल बिमोटा टेसी एच 2 की तरह इसका अनावरण किया गया था। दो सामने वाले झूलों ने सामने की स्टीयरिंग को पकड़ लिया, और ssystem खुद को लिंकेज और लीवर की एक श्रृंखला द्वारा नियंत्रित करता है जो राइडर के इनपुट को फ्रंट व्हील तक पहुंचाता है। हब-स्टीयरिंग डिज़ाइन लगभग शून्य फ्रंट सस्पेंशन डाइव के लिए भी अनुमति देता है, जिससे राइडर को कोनों में ब्रेक लगाने की अनुमति मिलती है, जिसके साथ ब्रेकिंग फोर्स फ्रंट सस्पेंशन के डायनेमिक से अलग रखा जाता है।
The front of the bike feature an unconventional alien looking and these razor sharp knuckle guards with turn indicator to integrated, all of which come together to create a rather intimidating face
बाइक के सामने एक अपरंपरागत विदेशी दिखने की सुविधा है और ये रेज़र शार्प नॉक गार्ड को टर्न इंडिकेटर के साथ एकीकृत किया गया है, जो सभी एक साथ मिलकर एक डराने वाला चेहरा बनाते हैं।
Underneath the headlight sit these two large panels that look almost like the winglets we are seeing on many modern day superbike
हेडलाइट के नीचे ये दो बड़े पैनल बैठते हैं जो लगभग उस विंगलेट की तरह दिखते हैं जो हम कई आधुनिक दिन सुपरबाइक पर देख रहे हैं
Front suspension is an unconventional affair comprising a hub-centred steering syatem and swingarm
फ्रंट सस्पेंशन एक अपरंपरागत मामला है जिसमें हब-सेंटर स्टीयरिंग सिस्टम और स्विंगआर्म शामिल हैं
Rear suspension is a single- slide affair which leaves the rear wheel proudly on display. The is awesome, because the wheel are forged carbon fibre units that use chopped carbon fibre along with the woven fabric for additional strength. this is what gives the wheels the unique finish you see here while also allowing the spokes to be ridicously thin
रियर सस्पेंशन सिंगल-स्लाइड अफेयर है जो डिस्प्ले पर रियर व्हील को गर्व से छोड़ देता है। यह भयानक है, क्योंकि पहिया जाली कार्बन फाइबर इकाइयाँ हैं जो अतिरिक्त ताकत के लिए बुने हुए कपड़े के साथ-साथ कटा हुआ कार्बन फाइबर का उपयोग करते हैं। यह वही है जो पहियों को अद्वितीय रूप से देता है जो आप यहां देखते हैं, जबकि प्रवक्ता को भी पतले होने की अनुमति देता है
Powering the Vyrus Alyen is a 1285cc superquadro l-twin engine that has been borrowed from Ducati 1299 Panigale and is capable of churning out a maximum power 205 hp at 10500 rpm which is excepted to take the rider in all its wind though the fuel tank capacity of only 11 liter will required frequent refills. The engine comes mated to a 6-speed transmission.
Vyrus Alyen को पॉवर देना एक 1285cc का सुपरक्वाड्रो l- ट्विन इंजन है जो डुकाटी 1299 Panigale से उधार लिया गया है और 10500 rpm पर अधिकतम पॉवर 205 hp पर मंथन करने में सक्षम है जो कि इसके सभी पवन में सवार को लेने के लिए छोड़कर है हालांकि ईंधन टैंक क्षमता। केवल 11 लीटर के लिए लगा तार रिफिल की आवश्यकता होगी। इंजन 6-स्पीड ट्रांसमिशन के लिए आता है।
Vyrus Alyen specs
Engine : Ducati, 4-stroke , 2-cylinder, L
Shaped, 90° swami drive
Bore : 116 mm
Stroke : 70.8 mm
Displacement : 1285cc
Compression ratio : 11.3:1
Cooling system : Water-cooled
Maximum power : 205 HP at 10500 rpm
Gearbox : 6-speed
Fuel injection : Electronic injection
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